tursomentokig

Söndagsintervju

Av Helena Lundbäck - 2016-08-28 11:09

Att leva med cancer, det är att ständigt tänka på cancern, i alla fall är det så för mig. Egentligen är det ju inte så underligt, då behandlingar och röntgenundersökningar ständigt tar plats i livet. Kanske är det inte så konstigt då att cancern har så stort utrymme. Är den dessutom en cancer som är "obotlig", kräver den ännu mer.

Det skulle vara lättare att leva om jag tänkte att jag lever och allt är som vanligt, men jag drar lätt slutsatsen att det "snart" är dags för cancern att braka loss och ta över, att jag "snart" ska dö. Men ingen vet hur lång tid den tar på sig.

Häromdagen blev jag intervjuad av en journalist från Arbetarbladet, om mitt liv med cancer och om varför jag skrev en bok. Här hittar du artikeln och kan också lyssna när jag  berättar.

 
 
Ingen bild

Martina

28 augusti 2016 20:46

Så fin artikel om dig ❤️ Du ger mig perspektiv på livet och döden. Du skriver så fint i din bok om kärlek och om ensamhet! Tack för att vi fick träffa dig hos Eva 😘 Och vackra och underbara Valle ❤️
Stor kram och goda tankar till dig och Peter 🌺

Helena Lundbäck

28 augusti 2016 23:03

Tack Martina! Ja mötet med dig och er alla gav mig också mycket! Kram!

 
Ingen bild

Maria T

28 augusti 2016 22:43

Vilken fin artikel om dig!! Blev så glad när jag läste att du fick ett bra röntgenbesked sist! Min älskade mamma lever ju också med obotlig cancer och vi kämpar mot sjukdomen tillsammans i familjen! Många styrkekramar till dig

Helena Lundbäck

28 augusti 2016 23:04

Tack! Ja det är en ojämn väg. Ibland är det jobbiga besked och däremellan goda. Hoppas att de goda beskeden får gälla ett tag nu.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards